Logo regionálního portálu regionvoticko.cz

Podpořte region a místní farmáře: Farmářský trh ve Vlašimi nabízí to nejlepší z Podblanicka

Tomáš Kramár, MAS Blaník, z.s.
dnes 9.10.2025



MAS Blaník srdečně zve všechny na nadcházející farmářský trh, který se bude konat v sobotu 11. října 2025 od 9:00 do 13:00 ve sportovním areálu Na Lukách ve Vlašimi. Tento trh nabízí jedinečnou příležitost nakoupit čerstvé a lokální produkty od farmářů a výrobců z Podblanicka.

 

Na trhu bude možnost zakoupit širokou škálu kvalitních farmářských potravin: mléčné a masné výrobky, brambory, bylinkové, zeleninové a ovocné produkty, mouku i domácí chléb, med nebo vajíčka. Nebudou chybět ani rukodělné výrobky, keramika nebo trvalkové sazenice. Na trhu bude zároveň možnost mnohé z farmářských dobrot na místě ochutnat. Přehled prodejců je uveden v události na Facebooku: https://www.facebook.com/events/4262853183950343/ .

Podpora místních farmářů patří mezi naše stěžejní aktivity. Návštěvnost posledních farmářských trhů ve Vlašimi byla obrovská, rozhodli jsme se proto pokračovat v jejich pořádání a upevnit tradici podblanických trhů ve Vlašimi dvakrát ročně. Našim cílem je, aby místní lidé poznali kvalitu místních potravin a začali je upřednostňovat před dováženými. Přijďte podpořit místní farmáře a užít si příjemné sobotní dopoledne plné dobrého jídla,říká předsedkyně MAS Blaník Jitka Fialová.

Uspořádání Podblanického farmářského trhu finančně podpořily Středočeský kraj a Celostátní síť pro venkov Ministerstva zemědělství ČR. Organizaci trhu podpořili také Město Vlašim a SDH Vlašim.

Aby místní lidé věděli, kde nakupovat místní potraviny i mimo farmářský trh, vznikla online platforma Podblanický koloniál, jako společný projekt MAS Blaník, MAS Voticko, destinační společnosti Kraj blanických rytířů a ČSOP Vlašim. Smyslem projektu je podpořit rozvoj místní produkce a lokálního trhu z důvodů environmentálních i socioekonomických. Obsahem projektu je provoz neziskového propagačního webu a online mapy místních produktů www.podblanickykolonial.cz, dále propagace místních produktů a podpora jejich prodeje (pořádání farmářského trhu), rozvoj potenciálu regionální značky, vzdělávání a síťování místních producentů a další doplňkové aktivity.

 

Zdrojem článku je Tomáš Kramár, Vedoucí pro realizaci strategie rozvoje území, MAS Blaník. Titulek je redakční. 

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama